E-Commerce Werkervaring

Jac Hensen Mannenmode

Amersfoort | September 2013 – Heden

Vorige slide
Volgende slide
E-Commerce Manager

In 2013 ben ik begonnen bij Jac Hensen mannenmode als E-Commerce manager. Ik ben verantwoordelijk voor de ontwikkeling en optimalisering van de complete online & omni-channel afdeling. 

Begonnen met 2 parttime medewerkers, maar nu is Jac Hensen online uitgegroeid tot een multidisciplinair team van online marketeers & content specialisten, een volwaardig logistiek team, klantenservice & artikelfotografie.

Ik stuur het Online Marketing team aan en zorg ervoor dat ze zichzelf blijven ontwikkelen, de webshop continu verbeteren met content en nieuwe artikelen.

product owner

Bij Jac Hensen Mannenmode ben ik Product Owner van onze webshops en van diverse in-house gebouwde software applicaties. Bijvoorbeeld van onze interne Jac Hensen iPad App. 

De prioritering, uitwerkingen (inclusief design) van functionaliteit, implementatie en het testen van diverse doorontwikkelingen worden door mij zorgvuldig begeleid, dan wel uitgevoerd.

Ik schrijf de stories, prioriteer ze samen met verschillende teams en zorg dat ze ingeschat worden. Vervolgens zorg ik er samen met de developers voor dat de sprint planning goed gevuld is en de estimates gehaald worden.

Tijdens en na de overgang van Magento 1 naar 2 ben ik verantwoordelijk geweest voor het design van de webshop, het schrijven van de stories, de uitwerking van de API-koppeling en het bijhouden van de backlog.

Vorige slide
Volgende slide
De basis
Een stabiel netwerk & up-time van de servers
De juiste hardware
Selecteren van de juiste hardware
Cybersecurity
Zeker stellen van de netwerkbeveiliging
Business fundering
Enabling business, not disabling
Vorige slide
Volgende slide
Chief Executive Officer (CTO)

Naast de dagelijkse werkzaamheden op de E-Commerce afdeling en als Product Owner van de diverse software die we gebruiken binnen Jac Hensen ben ik ook verantwoordelijk voor alle hardware, alle software licenties (o.a. Office 365 & Adobe), netwerkstabiliteit en up-time van de servers.

Verder zorg ik voor de roadmap van onze grote IT-projecten en zorg dat alle Stakeholders altijd up-to-date zijn.

Als Chief Executive Officer ben ik de sparringspartner voor allerhande IT-problematiek in de organisatie.

Marketing channels
Technology Specialist
Overig taken
Award Winning

Kleertjes.com

Doetinchem | Februari 2012 – Augustus 2013

Online marketeer

Bij Kleertjes.com heb ik mijn afstudeerscriptie geschreven en veel meegewerkt op de marketing afdeling. Na mijn afstudeerstage ben ik bij Kleertjes.com begonnen als Online Marketeer.

In deze rol was ik voornamelijk verantwoordelijk voor E-Mailmarketing en de doorontwikkeling van dit online verkoopkanaal.

Ik heb de prestaties van e-mailmarketing geoptimaliseerd aan de hand van data. Banners gemaakt, teksten geschreven voor iedere e-mail, segmentaties gemaakt en A/B split-testen opgezet.

Verder was ik stakeholder voor het project om een nieuw e-mailsysteem te zoeken, te implementeren en te configureren.

E-mail marketing
Design & Content
Proces optimalisatie